Wednesday, June 27, 2012

Resepi Rocher Blanc Cookies - White Chocolate


Jue rocher blanc cookies  white chocolate, RM25 = 30 pieces
Jue rocher blanc cookies – white chocolate
RM25 = 30 pieces
Rocher Blanc Cookies ini sempat aku buat petang Ahad yang lalu. Walaupun aku sakit kepala, namun rasa bosan sangat dok di rumah. Aku pun memang dah plan nak buat selepas balik dari kilang Beryls  dan singgah di Yummies, Bangi beli barang-barang untuk buat rocher blanc cookies ini. Kebetulan pula, semasa masuk ke Yummies, dapat resepi rocher blanc ni. Hehehe…macam tahu-tahu je aku nak buat rocher blanc cookies
Resepi ini guna teknik croping dan tak perlu dimasukkan di dalam peti sejuk untuk keraskan
Bahan-bahan
200gm slivered almond – dipanggang
100gm kismis
30gm nestum
30gm rice bubble
30gm wafer
400gm white compound chocolate Beryls
Cara membuat:
  1. Double boil white chocolate
  2. Masukkan semua bahan-bahan di atas dan gaul rata
  3. Masukkan ke dalam paper cup
  4. Sejukkan dalam peti sejuk
Selamat mencuba rocher blanc cookies. Resepi asal rocher blanc cookies ni, aku dah ubah untuk sesuaikan dengan citarasa aku.

No comments:

Post a Comment