Tuesday, August 23, 2011

Almond London



Tahun ni aku kena buat 2 kali almond london kerana biasanya aku beli coklat d Bagus tapi kali ni aku beli kat Yen, Walaupun kat Yen semi sweet juga tapi rasanya dark coklat pula. Jadi, almond london aku rasa lain la pula.
250gm butter
150gm gula halus
2 cawan tepung gandum
1 cawan tepung jagung
1 biji telur
1 sdt emplex
1 sdt baking powder
1 cawan cornflakes, kisar halus
1 cawan nestum, kisar halus
Sedikit esen vanilla
badam berkulit (bakar)
badam cincang (bakar)

topping:-
coklat masakan (semi sweet chocolate) - cairkan secara double boil

cara:-
1. Pukul butter dengan gula hingga sebati..
2. masuk kan telur dan dipukul lagi
3. Masukkan esen vanilla
4. Masukkan tepung, emplex, baking power, nestum dan cornflake. Kemudian diuli.
5. ambil sedikit tepung adunan, masukkan badam berkulit
6. bakar 180'C dlm 10 min atau sampai masak
7. sejukkan dan salut dengan coklat dan tabur badam cincang

Resepi aku ni aku modify dari:

No comments:

Post a Comment